De laatste jaren was het stil rond PrimeVal. De mooie producten zijn nooit weg geweest, maar de naam was niet meer zo nadrukkelijk aanwezig op en rond onze grote hippische evenementen als in het verleden. Jammer, want de kwaliteit van de fijne producten is nog steeds hetzelfde. Echter, aan die positie op de achtergrond komt een einde! En hoe! Door Covid-19 duurde het wat langer, maar er wordt volop nieuw leven in PrimeVal geblazen en de productlijn is zelfs al uitgebreid naar 13 nieuwe, veelbelovende producten. Jumping Amsterdam speelt een vooraanstaande rol om PrimeVal opnieuw op de kaart te zetten, in diverse stadia van dit traject is er een rol voor ons concours weggelegd. We spreken hierover met Emmy Poppelaars, brand manager bij PrimeVal en tevens al jarenlang een bekend gezicht op vele hippische evenementen.

Even voorstellen.

Emmy: “PrimeVal is vanaf de zomer 2020 onderdeel van Beaphar, een Nederlandse fabrikant  met een uitgebreid assortiment van gezondheids- voedings- en verzorgingsproducten voor huisdieren. PrimeVal ontwikkelt voedingssupplementen voor paarden, een toevoeging aan het dagelijkse rantsoen ter ondersteuning van de gezondheid en ter bevordering van de prestatie. PrimeVal kan op verschillende punten ondersteunen, we hebben hiervoor vijf categorieën:

  • Gewrichten
  • Huid en vacht
  • Stress
  • Sport en herstel
  • Mineralen

Een aantal producten is een toevoeging om wat extra’s aan je paard te geven, daarnaast zijn er supplementen die ondersteuning bieden ter bevordering van een prestatie. De Gelatinaat en stress-lijn voor sportpaarden bevatten de bekendste producten. Onlangs is het assortiment verder uitgebreid met 10 nieuwe producten. PrimeVal wordt aanbevolen door topruiters, zo hebben we in meerdere disciplines ambassadeurs, zoals Willem Greve, Meike Zwartjens, Madeleine Witte-Vrees, Sanne van der Pols, Bram Chardon en Derk Jan Mekkes. PrimeVal heeft een eigen webshop, maar is straks ook overal te koop in de winkel of online.

Jumping ideale partner.

Moederbedrijf Beaphar is internationaal al zeer bekend en heeft vestigingen in diverse Europese landen. Het is de bedoeling dat PrimeVal binnen afzienbare tijd via de Salesorganisatie van Beaphar in heel Europa verkrijgbaar is. Jumping Amsterdam biedt een groot, hippisch, internationaal podium en daarom hebben wij voor jullie concours gekozen om ons te ondersteunen deze weg te bewandelen. De punten waarop we inmiddels bijdragen aan Jumping en de momenten waarin we elkaar nog verder gaan ondersteunen, zijn ideaal voor ons. Zo sponsoren wij de selectiewedstrijden voor de donderdag van Jumping met nationale springsport. Deze selecties vinden plaats door het hele land, zijn al begonnen en de laatste zal eind december zijn. Er wordt gereden in de klassen L , M, Z en ZZ. Per wedstrijd verdienen de eerste drie geplaatsten een startplaats voor Amsterdam, daarnaast is er voor de winnaar een statiedeken van PrimeVal – Jumping Amsterdam en worden er korting vouchers vergeven aan de geplaatsten. Er mag onbeperkt deelgenomen worden aan de selecties.

PrimeVal in Amsterdam.

Jumping is het eerste grote hippische evenement wat weer plaats zal vinden na Corona en er komen grote bezoekersaantallen. Samen met de topsport en de uitstraling van het concours, is dit voor PrimeVal een ideaal platform om PrimeVal binnen de Beaphar groep te introduceren. We hebben dus 2 doelen: PrimeVal terug prominent op de kaart zetten en introduceren binnen de Beaphar groep. Beide doelen gaan we met Jumping Amsterdam bewerkstelligen. In Amsterdam zullen we onze naam verbinden aan het nationale Z springen op donderdag, één van de rubrieken waarvoor de selectiewedstrijden hebben plaatsgevonden. Daarnaast hebben we ook een hindernis en boarding in de hoofdpiste en een stand in het gezellige promodorp. Voor de introductie van PrimeVal binnen Beaphar nodigen we de hele Europese sales organisatie van Beaphar uit. Zij komen 2 dagen naar Amsterdam waar we PrimeVal aan hun introduceren, maar waar ze ook kunnen genieten van topsport en de unieke sfeer in Amsterdam. Jumping Amsterdam is bijzonder en we hopen dat hierdoor het paardengevoel aan kan sluiten bij het huisdierengevoel van Beaphar. Deze dagen moeten zo speciaal worden, het gevoel zo goed, dat de Beaphar medewerkers zich deze dag maanden later nog met een glimlach herinneren.

Publiek.

Van oudsher is Jumping Amsterdam een echt publieksevenement. Ook hen willen we graag deels terug kennis laten maken met het merk en onze producten. Zoals gezegd zullen we met een stand aanwezig zijn in het promodorp waarin iedereen welkom is voor een praatje, goed advies, een hapje en een drankje. We zullen meet & greets organiseren met onze ambassadeurs, er zullen leuke beursaanbiedingen zijn, acties, iedereen moet vooral langs komen en kennis maken met PrimeVal en de nieuwe producten.

Uitkijken naar Jumping.

Het is het eerste jaar dat we ons verbinden aan Jumping en zoals jullie merken zijn we heel enthousiast. We kijken enorm uit naar eind januari en hopen op veel bezoekers. Hoe meer publiek, hoe beter wij kunnen laten zien dat PrimeVal weer helemaal terug is van weggeweest. Na de selecties overal in het land de rest van dit jaar, hopen we jullie allemaal te zien op de tribune en bij onze stand. Heel graag tot dan !”

Mooie woorden van een mooie sponsor. Het doel is duidelijk en de middelen eveneens. Jumping Amsterdam is er trots op om tot die middelen te mogen behoren. Emmy, dank voor dit leuke, gemotiveerde gesprek. Jumping Amsterdam zal doen wat binnen haar mogelijkheden ligt om PrimeVal te ondersteunen, zoals jullie dat ook bij ons doen. Om met jouw woorden te eindigen: Alle springruiters nu eerst op naar de selectiewedstrijden en daarna heel graag tot eind januari in de RAI in Amsterdam !