VERPLAATSING JUMPING AMSTERDAM 2022
Waarom hebben jullie besloten Jumping Amsterdam 2022 te verplaatsen?
Door de huidige coronamaatregelen en de onzekerheid die op dit moment in het land heerst, is het zowel qua gezondheid van alle betrokken als financieel gezien niet verantwoord om het evenement doorgang te laten vinden.
Er zijn ontzettend veel mensen betrokken bij Jumping Amsterdam, denk aan al het publiek, de deelnemers, onze partners, vrijwilligers en exposanten, en we willen geen enkel risico nemen wat betreft ieders gezondheid. Iedereen, van bestuurslid tot bezoeker en van ruiter tot ringmeester, is ons ontzettend dierbaar en we moeten er niet aan denken dat één van hen ziek wordt. Hoe zeer het ook doet om de teamspirit en het samenzijn te moeten missen, we willen op dit gebied geen risico’s nemen.
Vanwege de huidige maatregelen geldend tot 14 januari en de onzekere berichtgeving daarna, biedt het te weinig perspectief om eind januari door te laten gaan. Om de continuïteit van Jumping Amsterdam op de lange termijn te kunnen waarborgen, kunnen wij deze beslissing niet langer uitstellen en zullen wij Jumping Amsterdam verplaatsen naar 2023.
Wat betekent dit op korte termijn voor Jumping Amsterdam?
Op korte termijn betekent dit helaas dat er in 2022 geen Jumping Amsterdam gaat plaatsvinden. Maar we gaan zeker niet stilzitten. We gebruiken de tijd om processen te optimaliseren en waar mogelijk het aanscherpen van onze formule en opzet, waardoor we een sterke comeback kunnen maken in 2023. En we denken hard na over alternatieve activiteiten om ons publiek dit jaar toch ook iets te kunnen bieden. Hier hopen we binnenkort meer over bekend te kunnen maken.
Wat betekent dit op lange termijn voor Jumping Amsterdam?
Op de lange termijn betekent dit besluit dat we voor zekerheid gaan wat betreft de gezondheid van alle betrokkenen en de financiële positie van Jumping Amsterdam. We kunnen nu processen optimaliseren en daarmee een sterkere positie creëren voor volgende edities. Voor de editie van 2023, die plaatsvindt van 26 tot en met 29 januari 2023, staat de Longines FEI Jumping World Cup en de FEI Dressage World Cup al op het programma. Dat wordt dus gegarandeerd een editie met topsport!
Waarom is niet besloten Jumping Amsterdam zonder publiek te houden, om de sport door laten gaan?
Ten eerste is dat niet hoe wij Jumping Amsterdam voor ons zien. Het publiek hoort erbij en zorgt voor de speciale sfeer van Jumping Amsterdam. Zonder publiek zouden de Wereldbekerwedstrijden hun charme verliezen. De sport kan dan misschien wel doorgaan, maar niet op de manier hoe wij dat willen beleven. Voor ons is het publiek namelijk onmisbaar. Jumping Amsterdam gaat uiteraard om sport, maar ook om sfeer, beleving, elkaar ontmoeten en gezelligheid. En die sfeer is zonder publiek niet aanwezig.
Ten tweede is dit ook financieel niet haalbaar. Het organiseren van Jumping Amsterdam kost veel geld en zonder inkomsten is dit niet op te brengen. Zonder publiek missen we inkomsten uit ticketverkoop en wordt het evenement ook minder interessant voor exposanten en sponsoren. Als we Jumping Amsterdam zouden laten doorgaan zonder publiek, verandert de financiële situatie wezenlijk en is het maar zeer de vraag of Jumping Amsterdam in de toekomst nog kan blijven bestaan.
Waarom wordt Jumping Amsterdam niet op andere (kleinere) locatie gehouden?
Sinds jaar en dag vindt Jumping Amsterdam plaats in de RAI en we willen geen afstand doen van deze locatie. Jumping Amsterdam hoort thuis in de hoofdstad, in de RAI; hier kunnen we de typische ‘Geef mij maar Amsterdam’-mentaliteit en bijzondere sfeer van Jumping Amsterdam creëren. En daar willen we absoluut geen afbreuk aan doen, want dan zou Jumping Amsterdam niet meer Jumping Amsterdam zijn.
Wat betekent dit voor de Wereldbekerwedstrijden?
De FEI Dressage World Cup en Longines FEI Jumping World Cup die in Amsterdam zouden worden verreden, gaan niet door. Ze worden niet ergens anders verreden. Hopelijk is in 2023 alles weer normaal en worden deze Wereldbekerwedstrijden weer in de RAI verreden. Er is toegezegd dat de Longines FEI Jumping World Cup en de FEI Dressage World Cup in 2023 in Amsterdam op het programma staan. Dus daar kijken we naar uit!
Waar gaat de organisatie van Jumping Amsterdam zich dit jaar op focussen?
De organisatie van Jumping Amsterdam krijgt door de afgelasting van editie 2022 de tijd om alle processen onder de loep te nemen en waar mogelijk te verbeteren en efficiënter te maken. Dat betekent dat we alles kunnen optimaliseren en het evenement op volgende edities nog sterker staat. Ook verliezen we in 2022 alle betrokken en liefhebbers van Jumping Amsterdam zeker niet uit het oog en continueren wij het goede contact.
ALGEMEEN
Mag ik mijn hond meenemen?
Honden zijn niet toegestaan op het evenement.
Is het evenement geschikt voor bezoek met een rolstoel?
Jumping Amsterdam is goed te bezoeken voor mensen in een rolstoel. Er is een selectief aantal plekken beschikbaar voor mensen in een rolstoel, eventueel met een begeleider. Bestel hiervoor een speciaal rolstoelplaats in vak G. Let op: voor de begeleider moet een eigen ticket besteld worden.
Wanneer begint de kaartverkoop van editie 2023?
De kaartverkoop van Jumping Amsterdam 2023 gaat op 1 oktober 2022 van start.
Kan ik mijn kaarten via mijn telefoon laten scannen bij de entree?
Ja zeker, echter raden wij het altijd aan om een geprint ticket voor de zekerheid mee te hebben. Vergeet niet de helderheid van je telefoon op de hoogste stand te zetten zodat de barcode goed te scannen is.
Kunnen kinderen gratis naar binnen?
Kinderen t/m 4 jaar mogen gratis naar Jumping Amsterdam, maar hebben geen recht op een eigen zitplaats. Voor kinderen t/m 12 jaar geldt een speciaal kindertarief.
Is er groepskorting mogelijk?
Voor groepen vanaf 10 personen geldt 10% groepskorting. Het reserveren van kaarten voor een groep kan hier (vanaf 10 personen) en telefonisch via 0900 9000 8000 (tijdens kantooruren).
Het lukt mij niet om online kaarten te bestellen, want ik kan geen stoelen selecteren?
In de bestelmodule kies je eerst een vak. Vervolgens kiest je gewenste aantal plaatsen en kun je de juiste prijs selecteren. Klik vervolgens op ‘voeg toe aan selectie’ om plaatsen toegewezen te krijgen. Je krijgt automatisch de best beschikbare plaatsen toegewezen. Wil je handmatig wijzigen naar andere plaatsen, dan kan dat door op de gewenste stoel op de zaalplattegrond te klikken.
Ik heb per ongeluk verkeerde kaarten gekocht of ik wil mijn kaarten annuleren?
Jazeker, als jij de hoofdboeker van de tickets bent kun je een wijzingen aanvragen. Indien je tickets wilt wijzigen worden er wel €5,75 wijzigingskosten in rekening gebracht. Je kunt een wijzigingen aanvragen via het contactformulier van Ticketpoint
Ik kan mijn e-tickets niet meer terugvinden.
Je kunt op ieder moment je tickets downloaden in de Ticketmatic App op je telefoon. Meer informatie daarover vindt je hier. Registreer de app met hetzelfde mailadres als waarmee je de tickets hebt besteld. Wil je toch liever E-tickets? Neem dan contact op met onze ticketpartner Ticketpoint
Kan ik mijn tickets annuleren?
In het online bestelproces wordt bij iedere boeking gevraagd of je een Ticketpoint Garantie wilt afsluiten, is het onder bepaalde voorwaarden mogelijk om je tickets te annuleren. Je leest de voorwaarden hier. Een aanvraag voor annulering kun je indienen indien je een Ticketpoint Garantie hebt afgesloten en voldoet aan de geldende voorwaarden voor annulering via het contactformulier van Ticketpoint.
Ik heb een toegangskaart voor het middag- of avondprogramma, mag ik dan al eerder komen?
Op vrijdag 28, zaterdag 29 januari en zondag 30 januari heb je met een kaart voor het middag- of avondprogramma maar liefst drie uur voor aanvang van het desbetreffende dagdeel toegang tot het evenement. De deuren van het evenement gaan 30 minuten voor aanvang van het ochtendprogramma open. Je kunt 20 minuten voor aanvang van het dagdeel waar je een ticket voor hebt terecht op de tribune.
Ik heb een toegangskaart voor het ochtend- of middagprogramma, mag ik daarna blijven?
Op vrijdag 28, zaterdag 29 januari en zondag 30 januari kun je met een kaart voor het ochtend- of middagprogramma na afloop terecht in het promodorp met vele stands, eetgelegenheden en zicht op de losrijpiste. De plek op de tribune is uitsluitend voor het dagdeel waar je een ticket voor hebt.
Ik zou graag foto’s willen maken tijdens Jumping Amsterdam, mag dat?
Bezoekers van Jumping Amsterdam -die niet in het bezit zijn van een persaccreditatie- mogen foto s maken tijdens het evenement. Let op dat hierbij geen flits gebruikt wordt (hier kunnen paarden van schrikken) en het is uiteraard belangrijk dat andere bezoekers niet gehinderd worden. De foto s zijn uitsluitend voor privégebruik en mogen niet voor commerciële doeleinden gebruikt worden.
Mag ik video-opnames tijdens het evenement?
Neem voor de mogelijkheden van het maken van videobeelden contact op met de organisatie. Zonder officiële toestemming van de organisatie van Jumping Amsterdam is het niet toegestaan om video s te maken van de wedstrijden en andere activiteiten in de piste.
Meer informatie over de aanvraag van een persaccreditatie voor Jumping Amsterdam, vind je hier
Met het betreden van Jumping Amsterdam, dat plaatsvindt van 26 t/m 29 januari 2023 in de RAI Amsterdam, in welke hoedanigheid dan ook, geeft u toestemming voor het maken van beeld- en/of geluidsopnamen tijdens het evenement voor verslaglegging en promotiedoeleinden op websites, social media en offline publicaties. De wedstrijdorganisatie heeft het volledige recht op het gebruik van de betreffende beelden/opnamen. U kunt geen aanspraak maken op enige vergoeding of iets dergelijks in dit verband.